Αρχική Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) Κέντρο Δια Βίου Μάθησης ΙΙ (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ΙΙ) Δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων στα ΤΕΕ Site Map Διαχειριστική επάρκεια ΣΔΣΤΕ English
Αναζήτηση:  


Ιστορικό Σιβιτανιδείου Σχολής

Η Σιβιτανίδειος Σήμερα

Σχολικές Μονάδες (ΕΠΑ.Λ.)
Φοίτηση - Εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ.
Κύκλοι μαθημάτων,τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑ.Λ.
1ο ΕΠΑΛ
2ο ΕΠΑΛ
3ο ΕΠΑΛ
Διεύθυνση
Γραμματεία
Τομείς - Ειδικότητες
Δραστηριότητες
Η "Κουζίνα" του 3ου ΤΕΕ
Έκθεση φωτογραφίας 3ου ΕΠΑΛ "ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ"
4ο ΕΠΑΛ

Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.)

Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ)

Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.)

Κέντρο Δια Βίου Μάθησης ΙΙ (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ΙΙ)

Προγράμματα / Δράσεις

Επικοινωνία με τη Σιβιτανίδειο Σχολή

Ανακοινώσεις

Εκδηλώσεις

Γραφείο Διασύνδεσης

Πρόγραμμα Διαύγεια
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ

Θεσσαλονίκης 151,
176 10 Καλλιθέα
Έναντι Σταθμού ΗΣΑΠ Καλλιθέας
türkçe dublaj filmler 2013 filmleri bedava yabancı film izle film izle netfull film izle
Αρχική / Σχολικές Μονάδες (ΕΠΑ.Λ.) / 3ο ΕΠΑΛ / Η "Κουζίνα" του 3ου ΤΕΕ

Η "Κουζίνα" του 3ου ΤΕΕ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η τέχνη της μαγειρικής είναι η τέχνη της προσφοράς και προϋποθέτει, πάνω απ’ όλα, αγάπη και μεράκι. Η τέχνη της μαγειρικής είναι πάνω απ’ όλα υπόθεση καρδιάς. Μόνο τότε, με τα πιο φτωχά υλικά μπορεί να προκύψει το αριστούργημα. Η τέχνη της μαγειρικής είναι περίσσευμα ψυχής. Αυτό που διευρύνει το μυαλό, ωθεί την δημιουργικότητα. Είναι όμως και παράδοση, δηλαδή σεβασμός όλων αυτών που ο χρόνος κράτησε, η ουσία δηλαδή της παράδοσης, οι συμπυκνωμένες μορφές της.

Ιδού η συνάφεια: η τέχνη της διδασκαλίας είναι και αυτή υπόθεση αγάπης και διάθεση προσφοράς. Ο δάσκαλος, όπως ακριβώς και ο μάγειρας, έχει να κάνει με πρωτογενή υλικά που πρέπει να συνδυαστούν με κάθε προσοχή, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι αντάξιο του κόπου και της προσπάθειας που έγινε. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με μαγειρική των γνώσεων, αλλά, πολύ περισσότερο, με μαγειρική ψυχών. Αν υπολογίσει κανείς πως μιλάμε για τεχνική εκπαίδευση και οφείλουμε να σεβαστούμε τη μακρόχρονη παράδοση που και οι ίδιοι έχουμε δημιουργήσει, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα.

Με διάθεση παιγνιώδη και αυτοσαρκαστική μετατρέψαμε μια συμβατική παρουσίαση ενός τεχνικού σχολείου σε συνταγές μαγειρικής. Ελπίζουμε να μας αντιμετωπίσετε με συμπάθεια.

Ο τόπος: Μεγάλο μεσοπολεμικό κτίριο δίπλα στον σταθμό του ηλεκτρικού στην Καλλιθέα, απομεινάρι μιας περιόδου της ελληνικής κοινωνίας που θέλησε να συμπορευθεί με τις τότε τεχνολογικές εξελίξεις και έδωσε δείγματα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής με δημόσια υποστήριξη. Ο χώρος πλαισιώνεται από μια περιοχή γεμάτη με άλλα, μάλλον αδιάφορα βιομηχανικά κτίρια.

Ο χρόνος: Μια εποχή στο μεταίχμιο για την τεχνική εκπαίδευση που έχει ανάγκη να αναπροσαρμόσει τους στόχους της και να εδραιώσει ένα μελλοντικό ρόλο. Εποχή έντονης γαστριμαργικής ρευστότητας.

Οι γεύσεις: Πρώτα απ’ όλα παραδοσιακές, καμωμένες με φρέσκα υλικά, εύκολο να τα βρει κανείς στο εμπόριο. Η διάθεση αυτοσχεδιασμού είναι αρκετά συγκρατημένη καθώς ο στόχος ολοφάνερα είναι να διατηρηθεί η οικεία γεύση. Κάπου κάπου στοιχεία εκζήτησης στοχεύουν στην ανανέωση των πιάτων προκειμένου ν’ απευθυνθούν σε ένα κοινό (την ελληνική κοινωνία και οικονομία δηλαδή) με υψηλές απαιτήσεις. Είναι ολοφάνερη η φροντίδα να διατηρηθούν μόνο τα στοιχεία του παρελθόντος που εξακολουθούν να είναι ζωντανά και ενδιαφέροντα. Η κάβα, πολύ ενημερωμένη κινείται στην ίδια λογική. Ευχαριστηθήκαμε έναν γευστικό πλούτο που ανανεωμένος διατηρεί το σφρίγος και τη δυναμική του.

Γλωσσάρι

Κουζίνα, μαγειρική = εκπαίδευση, παιδεία

Πιάτο = ειδικότητα

Υλικά = μαθήματα

Η κουζίνα του 3ου ΤΕΕ της Σιβιτανιδείου Σχολής περικλείει τρία μεγάλα ρεύματα της ελληνικής τεχνικής γαστριμαργίας: Μηχανολογία, Εφαρμοσμένες Τέχνες και Κατασκευές. Και οι τρεις αυτοί τομείς λειτουργούν στη Σχολή από τη πρώτη μέρα της ίδρυσης της (1927) και σ' αυτούς, χρωστάει, κατά κύριο λόγο, ένα μέρος της φήμης που απόκτησε τόσο στους ειδικούς της γαστριμαργίας, όσο και στον τεχνικό και επαγγελματικό κόσμο της χώρας μας.

Πλάι στα παραδοσιακά πιάτα-ειδικότητες των τομέων αυτών, όπως για παράδειγμα Επιπλοποιία, Ψηφιδογραφία-Υαλογραφία, Κτιριακά έργα και Βιομηχανικές εγκαταστάσεις, τα τελευταία χρόνια καθιερώνονται νέες σπεσιαλιτέ, που καλύπτουν τις σύγχρονες τάσεις της μαγειρικής. Σ’ αυτή την κατεύθυνση κινούνται τα νέα πιάτα του Κλιματισμού, των Γραφικών τεχνών και των Σχεδιαστών τεχνικών έργων με χρήση Η/Υ. Το 3ο ΤΕΕ κατέχει και δυο πρωτιές σε πανελλήνιο επίπεδο: σερβίρει σήμερα τη μεγαλύτερη ποικιλία πιάτων στον τομέα των Εφαρμοσμένων Τεχνών και απασχολεί τον μεγαλύτερο αριθμό ειδικευόμενων σεφ.

ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Ο τομέας αυτός αποτελεί ένα από τα θεμέλια της φήμης της Σιβιτανιδείου Σχολής. Από την πρώτη μέρα που λειτούργησε (1930), συγκέντρωσε την προτίμηση χιλιάδων μαθητών. Μια βόλτα από τα μηχανουργεία της Αθήνας, του Πειραιά, αλλά και της υπόλοιπης χώρας αρκεί για να αντιληφθεί κανείς το ρόλο που έπαιξε η Σιβιτανίδειος στη διαμόρφωση γενεών ολόκληρων , κυριολεκτικών σεφ του χώρου.

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Υλικά

- Μηχανολογικό Σχέδιο "απλό" και με Η/Υ

- Στοιχεία Βιομηχανικών εγκαταστάσεων

- Μηχανολογικές μετρήσεις

- Κατεργασίες κοπής διαμόρφωσης

- Προγραμματισμός CNC Εργαλειομηχανών

- Συστήματα APT, CAD/CAM και FMS

- Μη συμβατικές κατεργασίες

- Ποιοτικός έλεγχος

Εκτέλεση

- Ετοιμάζουμε το Μηχανουργείο. Ανακατεύουμε καλά τα Στοιχεία των Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων με το απαραίτητο Μηχανολογικό Σχέδιο και τις Μετρήσεις.

- Ύστερα από την κατάλληλη προθέρμανση, περνάμε στους τόρνους, τις φρέζες και τις πλάνες και διαμορφώνουμε και κατασκευάζουμε κάθε είδους μηχανολογικά αντικείμενα.

- Ζεστοί όπως είμαστε από την πρώτη φάση οδηγούμαστε σε πιο εκλεπτυσμένες διεργασίες. Οι εργαλειομηχανές CNC και ο προγραμματισμός τους καθώς επίσης και τα συστήματα APT, CAD/CAM και FMS προσθέτουν μια καινούρια ατμοσφαιρική νότα υψηλής τεχνολογίας, εμπλουτίζοντας δημιουργικά τη σπιτική θαλπωρή του παραδοσιακού ελληνικού μηχανουργείου.

- Εμπλουτίζουμε το παραδοσιακό Σχέδιο με τη χρήση Η/Υ, ενώ παράλληλα φροντίζουμε για τη σωστή αναλογία του Ποιοτικού Ελέγχου, των στοιχείων Μηχανών κ.α..

Συμβουλή

Μια βόλτα στα μηχανουργεία της Αθήνας και του Πειραιά μπορεί να σας αποκαλύψει τη διαχρονική αξία αυτής της «συνταγής» και το ρόλο που έπαιξε η Σιβιτανίδειος Σχολή στη διαμόρφωση γενεών ολόκληρων μαστόρων που σημάδεψαν την ελληνική τεχνική και επαγγελματική «κουζίνα».

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Υλικά

- Καλή γνώση μηχανολογικού σχεδίου

- Δεξιοτεχνία στις κολλήσεις

- Ταχύτητα στις θερμικές εγκαταστάσεις

- Μαεστρία στις υδραυλικές εγκαταστάσεις

- Άριστος χειρισμός γενικών γνώσεων

- Θέληση για δουλειά και αμέριστη πίστη

  στα "πεπρωμένα του επαγγέλματος" (Για ένα ή περισσότερα άτομα)

Εκτέλεση

- Προθερμαίνουμε τους υποψήφιους εισάγοντας τους σε γενικές γνώσεις του μηχανολογικού τομέα.

- Παίρνουμε μπόλικο σχέδιο, προσθέτουμε αντοχή υλικών, εργαστήριο μηχανολογίας Ι και φτιάχνουμε ένα δυνατό μείγμα. Παράλληλα ετοιμάζουμε τα ελληνικά και την ιστορία τους, τα μαθηματικά, τη φυσική και τη χημεία, τη ξένη γλώσσα και την πληροφορική, ώστε το μείγμα να αποκτήσει μεστή γεύση και φίνα αρώματα.

- Αφήνουμε τα υλικά να δέσουν για ένα χρόνο και υστέρα προχωρούμε στη δεύτερη φάση της ειδίκευσης. Εδώ θα προσθέσουμε εισαγωγή στις υδραυλικές και θερμικές εγκαταστάσεις και μπόλικο εργαστήριο υδραυλικών. Την ευδαιμονία των γεύσεων συμπληρώνουν σοφά οι απαραίτητες δόσεις γενικών γνώσεων, ώστε αφενός να αποφεύγεται η γευστική αμετροέπεια και αφετέρου το τελικό πιάτο να είναι άξιο από κάθε πλευρά.

- Στο τέλος του δευτέρου χρόνου μπορούμε να δούμε ήδη τα πρώτα αποτελέσματα.

- Στην τρίτη φάση, την επόμενη πια χρονιά, το μείγμα εργαστηρίων και θεωρητικής προετοιμασίας προσφέρει την απολαυστική εμπειρία μιας διαχρονικής γαστριμαργίας.

Σερβίρουμε όλες τις εποχές, ζεστό ή κρύο, και με εξασφαλισμένη επιτυχία. Κάτοχοι υδραυλικών και θερμικών εγκαταστάσεων κάθε είδους θα χαρούν πολύ να δοκιμάσουν το προϊόν μας.

 

ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Υλικά

- Ψύξη - κλιματισμός

- Ηλεκτρολογία - Αυτοματισμοί

- Εγκαταστάσεις Ψύξης

- Εγκαταστάσεις κλιματισμού

- Σχέδιο ειδικότητας

- Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας

Εκτέλεση

- Ύστερα από την κατάλληλη προετοιμασία του 1ου έτους (που είναι κοινή για όλο το Μηχανολογικό τομέα) ο αυριανός ψυκτικός εισάγεται στη φάση της εξειδίκευσης. Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν είναι μελετημένα ώστε να προσφέρουν καλά συγκερασμένες γεύσεις συνοδευόμενες από αρωματικές αντιστίξεις.

- Σε περιβάλλον εργαστηρίου και πρακτικής εφαρμογής τοποθετούμε θεωρητικά τη ψύξη και τον κλιματισμό. "Ρίχνουμε" κατόπιν τις εγκαταστάσεις ψύξης, κλιματισμού, την ηλεκτρολογία - αυτοματισμούς και προσθέτουμε και το σχέδιο ειδικότητας.

- Στο τέλος του χρόνου "δοκιμάζουμε" λίγο (εξετάσεις) και αφήνουμε να κρυώσει, (τέλος του 1ου κύκλου).

- Στη δεύτερη φάση της δημιουργίας προσθέτουμε άφθονα εργαστήρια ψύξης και κλιματισμού (18 ώρες συνολικά την εβδομάδα), μια δόση σχεδίου, αγγλικών ειδικότητας και στοιχείων επαγγελματικής δραστηριότητας και μηχανών.

Συμβουλή

Η ειδικότητα αυτή, ζεστή ή κρύα, έχει πάντα επιτυχία και μπορεί να συνδυαστεί και με τις δύο άλλες ειδικότητες του μηχανολογικού τομέα με εξαιρετικά αποτελέσματα. Στο μέσο της εστιατορικής τρικυμίας που δέρνει την σύγχρονη τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, η ειδικότητα των ψυκτικών αποτελεί απάγγιο και σίγουρο γαστριμαργικό λιμάνι.

 

ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

Υλικά

- 4 ώρες Τεχνολογία Δομικών Υλικών

- 3 ώρες Μηχανική-Αντοχή Υλικών

- 2 ώρες Κατασκευές και Περιβάλλον

- 3 ώρες Υδραυλικές-Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις

- 4 ώρες Οικοδομική

- 2 ώρες Επιμετρήσεις-Προμετρήσεις

- Άφθονο Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Αποτυπώσεις

- Κτιριακά Έργα κατά βούληση

 

Εκτέλεση

- Χρησιμοποιούμε το Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και τις Αποτυπώσεις, την Τεχνολογία Δομικών Υλικών και τη Μηχανική-Αντοχή Υλικών για να δημιουργήσουμε μια σφικτή ζύμη.

- Απλώνουμε προσεκτικά τις Κατασκευές και το Περιβάλλον, τις Υδραυλικές-Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις, τις Επιμετρήσεις-Προμετρήσεις και την Οικοδομική. Σκεπάζουμε με πλούσια δόση Κτιριακών Έργων.

Σημείωση: Τα Κτιριακά Έργα αποτελούν μια σταθερή και διαχρονική αξία στο μαγειρικό μητρώο και μπορούν να αναδείξουν τη λιτή αισθητική, αλλά και τη γευστική μέθεξη που προσφέρουν κυρίως σε περιβάλλοντα εργοταξίων και οικοδομικών γραφείων.

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ ΜΕΣΩ Η/Υ

Υλικά

- Κατασκευές και Περιβάλλον

- Ο Η/Υ στο χώρο των Κατασκευών

- Προγράμματα Εφαρμογών Η/Υ

- Ποικιλία σχεδίων (Αρχιτεκτονικό, Πολιτικού Μηχανικού, μέσω Η/Υ, Τεχνικών Έργων, Ηλεκτρολογικών   Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων, Τοπογραφικό, Ελεύθερο)

Εκτέλεση

- Προθερμαίνουμε τους μαθητές με τις Κατασκευές και το Περιβάλλον προσθέτοντας σταδιακά Προγράμματα Εφαρμογών Η/Υ και Η/Υ στο χώρο των Κατασκευών.

- Καλύπτουμε τα διαφορετικά εργαστήρια και τα σχεδιαστήρια με ένα λεπτό ευωδιαστό πέπλο σχεδίων κάθε ποικιλίας, έτσι ώστε η κρούστα που σχηματίζεται να αρωματίζει διακριτικά το πιάτο και να προσφέρει απολαυστικές εμπειρίες και αισθητική συγκίνηση.

- Ολοκληρώνουμε με πρακτικές εφαρμογές των σχεδίων στον Η/Υ.
Σημείωση: Η πλούσια ποικιλία σχεδίων κάνει τη συνταγή περιζήτητη από τα διάφορα τεχνικά γραφεία και τους επαγγελματίες του χώρου. Συνδυάζεται ιδανικά και με τα Κτιριακά Έργα.

 

ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΪΑΣ

Υλικά

- Σχέδιο Επίπλου (απλό και με Η/Υ)

- Συνδεσμολογία

- Εργαστήριο Ξύλινων Κατασκευών

- Ξυλογλυπτική

- Ρυθμολογία

- Τεχνολογία Ξύλου - Μετρήσεις

- Επεξεργασία Επιφανειών

Εκτέλεση

- Βάζουμε τους μελλοντικούς επιπλοποιούς να ασχοληθούν κάμποσες ώρες (την εβδομάδα) με το Σχέδιο Επίπλου (απλό και με Η/Υ).

- Προσθέτουμε ανάλογη ποσότητα Ιστορίας των Τεχνών και Ρυθμολογίας Επίπλου.

- Φροντίζουμε να δέσει καλά το μείγμα με την Τεχνολογία Ξύλου-Μετρήσεις, το Εργαστήριο Ξύλινων  Κατασκευών, τη Συνδεσμολογία και την

- Επεξεργασία Επιφανειών.

- Σερβίρουμε υποχρεωτικά με γαρνιτούρα Ξυλογλυπτικής που δίνει μια ιδιαίτερη επίγευση τέχνης και τεχνικής.

Σημείωση: Το πιάτο αυτό εκπροσωπεί, με τον καλύτερο τρόπο, την παράδοση της καλής ελληνικής κουζίνας και αποτελεί σίγουρη και σταθερή αξία. Η συνταγή εφαρμόζεται το ίδιο καλά είτε πρόκειται για την κατασκευή ξύλινων κουφωμάτων, είτε επίπλων. Το τελικό αποτέλεσμα έχει εξαιρετική αντοχή στο χρόνο. Η μικρή μεταλλική πινακίδα (Σ1234...) που μπορεί κανείς να δει σε έπιπλα πολλών δημόσιων υπηρεσιών και Υπουργείων, μαρτυράει την προέλευσή τους από τα εργαστήρια της Σχολής.

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΔΟΓΡΑΦΙΑΣ - ΥΑΛΟΓΡΑΦΙΑΣ

Αποκλειστική σπεσιαλιτέ της Σιβιτανιδείου Σχολής

Υλικά

- Ελεύθερο Σχέδιο

- Σχέδιο-Χρώμα Ψηφιδογραφίας - Υαλογραφίας

- Τεχνολογία Υλικών

- Υαλογραφία - Ψηφιδογραφία

- Φωτογραφία - Εφαρμογές Η/Υ

- Ιστορία Ψηφιδογραφίας - Υαλογραφίας

Εκτέλεση

- Σ' ένα ξεχωριστό από κάθε άποψη εργαστήριο απλώνουμε τους μαθητές να ζυμωθούν με το Ελεύθερο σχέδιο και το Σχέδιο-Χρώμα της Ψηφιδογραφίας-Υαλογραφίας.

- Προσθέτουμε σοφές εργαστηριακές δόσεις Ψηφιδογραφίας και Υαλογραφίας.

- Αναμειγνύουμε Φωτογραφία, Εφαρμογές Η/Υ, Ιστορία της Τέχνης και Τεχνολογία Υλικών και κάνουμε το μείγμα σοφά αποτελεσματικό, προσθέτοντας του παράλληλα ελαφριές φρέσκες νότες ανάμεσα στα περισσότερο παραδοσιακά υλικά.

- Το τελικό αποτέλεσμα προσφέρει μια πανδαισία γευστικών παραλλαγών (ψηφιδογραφία ή και υαλογραφία) και αποτελεί μια γευστικά πρωτόγνωρη εμπειρία. Εδώ μπορεί κανείς να νιώσει τι σημαίνει υψηλή γαστρονομία με απλά πιάτα.

Σημείωση

Η «συνταγή» αυτή αποτελεί παραδοσιακή σπεσιαλιτέ της Σιβιτανιδείου Σχολής, μιας και εδώ και 80 χρόνια παρασκευάζεται και σερβίρεται, με την ίδια επιτυχία, αποκλειστικά και μόνο σ’ αυτήν και πουθενά αλλού σ’ όλη την Ελλάδα.

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Υλικά

-Ελεύθερο σχέδιο

- Αρχιτεκτονικό και Προοπτικό Σχέδιο

- Σχεδιασμός Βιομηχανικού Αντικειμένου

- Τεχνολογία Υλικών - Κατασκευαστικό σχέδιο

- Σχεδιασμός Εσωτερικών Χώρων

- Σχέδιο με Η/Υ - Φωτογραφία

- Σχεδιασμός Επαγγελματικών Χώρων

- Διακοσμητική Σύνθεση - Μακέτα

- Ιστορία της Τέχνης και Ιστορία των Διακοσμητικών Τεχνών

Εκτέλεση

- Το σχέδιο σ’ όλες του τις εκδοχές, αποτελεί την πρώτη ύλη για την παρασκευή αυτής της συνταγής. Παραδοσιακές "ποικιλίες" σχεδίου, όπως το Ελεύθερο, το Αρχιτεκτονικό - Προοπτικό και το Κατασκευαστικό συνδυάζονται αρμονικά με νέες "καλλιέργειες" όπως το σχέδιο με Η/Υ, ο σχεδιασμός Βιομηχανικών Αντικειμένων, Εσωτερικών και Επαγγελματικών χώρων. Η σύνθεση αυτή, παραδοσιακή για κάποιους και μεταμοντέρνα για κάποιους άλλους, εξισορροπεί τα επιμέρους υλικά και προσφέρει γαστρονομικές μεταμορφώσεις ικανές να ισορροπήσουν την τρυφερότητα της παράδοσης με την εξωτική ένταση και την αιρετική πολυπλοκότητα της σύγχρονης κουζίνας.

- Σερβίρουμε πάντα με καυτή Φωτογραφία και γαρνίρισμα Ιστορίας της Τέχνης και Διακοσμητικών Τεχνών.

Σημείωση: Η Διακοσμητική Σύνθεση - Μακέτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ορεκτικό, σ’ όσους αναρωτιούνται για τη μορφή του τελικού πιάτου.

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Υλικά

- Αρχές σύνθεσης

- Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο

- Τεχνολογία Υλικών

- Γραφίστικες Εφαρμογές - Γραμματογραφία

- Τεχνολογία και τεχνικές εκτύπωσης

- Εφαρμογές Η/Υ - Φωτογραφία

- Ιστορία της Τέχνης και

- Ιστορία των Γραφικών Τεχνών

Εκτέλεση

- Σε πρώτη φάση ανακατεύουμε τα βασικά υλικά των αρχών σύνθεσης, του ελευθέρου και του γραμμικού σχεδίου για να προετοιμάσουμε τη βάση της ειδικότητας. Παράλληλα προσθέτουμε στο μίγμα σταδιακά τα υλικά γενικής παιδείας και τα χτυπάμε καλά στο μίξερ ώσπου να γίνει ένα ομοιογενές μίγμα.

- Σε δεύτερη φάση ζεσταίνουμε το προηγούμενο μίγμα προσθέτοντας ψιλοκομμένες γραφιστικές εφαρμογές Ι, φρέσκια γραμματογραφία, λίγη φωτογραφία, μισή τεχνολογία υλικών, μέρος από τεχνολογία εκτυπώσεων και πασπαλίζουμε με ιστορία των τεχνών. Αχνίζουμε το σύνολο με μια δόση υλικών γενικής παιδείας για ένα ακόμη χρόνο.

- Στην τρίτη και τελευταία φάση στραγγίζουμε καλά τα υλικά γενικής παιδείας και τα βουτάμε σε γραφιστικές εφαρμογές II και εφαρμογές Η/Υ προσθέτοντας ζεστή ιστορία των γραφικών τεχνών, την άλλη μισή τεχνολογία υλικών και το υπόλοιπο μέρος των τεχνικών εκτύπωσης. Παράλληλα δένουμε σε σφιχτό σιρόπι το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο με μια γεμάτη κουταλιά φωτογραφία και περιχύνουμε το πιάτο. Σερβίρουμε με υπομονή, επιμονή και φαντασία.

Σημείωση: Το πιάτο αυτό βρίσκεται στο σύγχρονο γαστριμαργικό προσκήνιο και συνδυάζει τα γήινα χρώματα της τέχνης με τη σύγχρονη τεχνολογία αφήνοντας μια πολύ μακριά επίγευση.

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ - ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ

        Η κουζίνα μας, αντίθετα με τα περισσότερα μαγειρεία-σχολεία της χώρας, δεν κλείνει με το τέλος του συμβατικού της ωραρίου, αλλά μένει μέχρι αργά ανοικτά, πολλές φορές και τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Για πολλούς από τους καθιερωμένους σεφ-καθηγητές ή τους εκκολαπτόμενους μύστες της μαγειρικής, τότε αρχίζει μια άλλη εμπειρία, μια πανδαισία πέρα από το υποχρεωτικό menu που επιβάλλουν τόσο οι διατάξεις του Υπουργείου, όσο και εκείνες της Αγορανομίας. Μιλάμε πια για τη μαγειρική χωρίς σύνορα και δεσμεύσεις, την προαιρετική γαστριμαργία.

       Επιλέγοντας ελεύθερα, και μόνο επειδή το θέλουν οι ίδιοι, τον τομέα με τον οποίο θα ασχοληθούν -μαγειρική, ζαχαροπλαστική, οινολογία, γευσιγνωσία και ότι άλλο βάζει ο νους τους- χωρίς την υποχρέωση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις οποιουδήποτε γευσιγνώστη ή οδηγού γευσιγνωσίας, οι νεαροί σεφ προσαρμόζονται γρήγορα στις απαιτήσεις μιας εναλλακτικής μαγειρικής. Εδώ δεν μιλάμε για φαγητό με τη συνηθισμένη, δογματική γνώση των υλικών και των αναλογιών τους, αλλά για μια συλλογή σημάτων που εκπέμπουν γαστρονομικό status . Η φιλοσοφία εδώ είναι σχετική απλή: φτάνει πια ο ελληνικός μουσακάς, όχι άλλη ρόκα-παρμεζάνα. Απορρίπτοντας τη στείρα προσήλωση τόσο στη δογματική παράδοση, όσο και στη δήθεν μοντερνικότητα μιας κουζίνας που εξαντλείται σε κανόνες και ρυθμιστικές διατάξεις, οι μαθητευόμενοι και οι δάσκαλοί τους ανακαλύπτουν τις χαρές μιας διαφορετικής κουζίνας. Η πανδαισία των γευστικών συνδυασμών που επιχειρούνται δεν εντάσσονται απλά στη λογική του ανακατέματος ( του γνωστού στα ελληνικά και με τον χαριτωμένο όρο fusion), αλλά καλύπτουν όλες τις αρετές που χαρακτηρίζουν μιαν υψηλή γαστρονομία.

      Το θέαμα καταξιωμένων σεφ και εκπαιδευόμενων μάγων που δουλεύουν πάνω σ' ένα κοινό θέμα μέχρι αργά ή και μέρες αργίας δεν παραξενεύει πια κανένα. Το ζητούμενο εδώ δεν είναι μόνο το τελικό πιάτο, αλλά και η αιρετικότητα της παρασκευής του. Γεύσεις και υλικά του μηχανολογικού τομέα συνδυάζονται απόλυτα αρμονικά με εκείνες των εφαρμοσμένων τεχνών ή των κατασκευών για να δημιουργήσουν ένα, από πρώτη άποψη, παράταιρο κοντράστ. Όπως και στην καθημερινότητα, έτσι και εδώ, πολλοί, κυρίως εκτός κουζίνας, είναι αυτοί που αναρωτιούνται πως μπορεί να χωρέσει η υψηλή γαστρονομία στα απλά πιάτα. Το να προτείνει κανείς στους ιθύνοντες του οδηγού Michelin να συμπεριλάβουν και τα ταπεινά «σουβλατζίδικα» στις σελίδες του, απονέμοντάς τους τα αντίστοιχα αστέρια, ίσως οδηγούσε κάποιους από τους εγχώριους σεφ των υπουργείων σε λιποθυμικές κρίσεις. Στην περίπτωσή μας πάντως μιλάμε για υψηλή μαγειρική των σχέσεων, και άρα κάθε τι το αληθινό είναι και ευπρόσδεκτο.

       Η άλλη, η προαιρετική μαγειρική, αποτελεί μιαν ουσιαστική πρόκληση για όλους μας. Μέσα από αυτήν, όσοι καταπιάνονται άμεσα -σεφ, μαθητευόμενοι, απλοί σερβιτόροι- αλλά και οι έμμεσα ενδιαφερόμενοι, η ελληνική κοινωνία δηλαδή που αποτελεί την εν δυνάμει πελατεία του καταστήματος, συνειδητοποιούν καλύτερα τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει μια άλλου τύπου μαγειρική. Το ουσιαστικό εδώ δεν είναι η μαγειρική για τη μαγειρική, τα πιάτα που πρέπει να εκπληρώσουν τους καθιερωμένους και σίγουρους γαστριμαργικούς όρους, αλλά η διαμόρφωση μιας άλλης αντίληψης για το ρόλο και τις δυνατότητες της μαγειρικής, η δημιουργία μιας άλλης γαστριμαργικής κουλτούρας. Εδώ δεν μαθαίνει κανείς πώς να αρχειοθετεί απλώς τις θερμίδες στα κατάστιχα του ουρανίσκου σύμφωνα με τις οδηγίες και τους κανόνες των κάθε είδους γευσιγνωστών, επισήμων και μη. Εδώ το μάθημα αγγίζει την ίδια την ουσία της μαγειρικής, το ψάξιμο με άλλα λόγια. Το πρωταρχικό ζητούμενο δεν είναι το πώς θα εκπληρωθούν οι όροι λειτουργίας του καταστήματος όπως ορίζονται από υπουργεία, φορείς ή και την πελατεία ακόμη, αλλά το πώς θα προχωρήσουν τα πράγματα ακόμη παραπέρα. Εκεί που η μαγειρική δεν θα αποτελεί ούτε την αναγκαία τιμωρία του πνεύματος, όπως το θέλουν οι οπαδοί του Πλάτωνα, αλλά ούτε και την κορύφωση των κοινωνικών ιεροτελεστιών, κατά τα λεγόμενα των «Επικουρείων». Αυτός είναι τελικά και ο απώτερος στόχος, αυτής της άλλης κουζίνας. Να μας κάνει να αντιληφθούμε πως τα πράγματα δεν είναι ούτε απωθητικά, αλλά ούτε και για έκσταση. Από την άποψη αυτή όλοι οι πειραματισμοί είναι θεμιτοί, αρκεί το τελικό πιάτο να κάνει υπερήφανους και αυτούς που το παρασκευάζουν, αλλά και αυτούς που το γεύονται. Οι εξωτικές εντάσεις, τα παράταιρα κοντράστ, οι αιρετικές πολυπλοκότητες, οι αντιδραστικοί μινιμαλισμοί, οι μεταμοντέρνες μεταμορφώσεις των υλικών, όλα έχουν τη θέση τους εδώ, αλλά τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο και αυτονόητο. Αυτό αποτελεί ίσως και τη δύναμη του όλου εγχειρήματος.

        Σε μια τέτοια θεώρηση των πραγμάτων, κανένας δεν σκέφτεται με όρους υπεροχής έναντι του άλλου. Οι δογματικές γνώσεις δεν έχουν καμία θέση στη σφαίρα των γαστριμαργικών αισθήσεων. Οι νεαροί οπαδοί της μηχανικής - τεχνοκρατικής προσέγγισης των πραγμάτων (ψυκτικοί, υδραυλικοί, μηχανολόγοι) παραμερίζουν ευχάριστα την γαστριμαργική παράδοση της σαφήνειας των γεύσεων για να ριχτούν στα πιο καλλιτεχνικά νερά των οπαδών της τέχνης στις εφαρμοσμένες της μορφές (γραφικές τέχνες, σχεδιασμός εσωτερικών χώρων, ψηφιδογραφία-υαλογραφία και επιπλοποιία). Το τελικό αποτέλεσμα είναι πιάτα, κυριολεκτικά διπλομαγειρεμένα, που και οι δυο δεν είχαν φανταστεί στην αρχή, που όμως δύσκολα απαρνιούνται στη συνέχεια. Τόσο πολύ μάλιστα που οι πιέσεις από την πελατεία (γονείς κλπ) είναι έντονες για συστηματική λειτουργία αυτής της κουζίνας, ώστε να μη χάνεται ο χρόνος. Όταν φτάσουμε στο σημείο να ανησυχούν οι μαθητές μας μη τυχόν και χάσουν κάποια ώρα, τότε τα πράγματα θα είναι διαφορετικά.

      Από αυτό το κλίμα της ομαδικής δουλειάς και της εθελοντικής προσφοράς χρόνου και εργασίας ξεπηδούν και άλλες δραστηριότητες του καταστήματος μας, που στα επίσημα κατάστιχα έχει καταγραφεί με το μεταμοντέρνο μίνιμαλ όνομα 3ο ΤΕΕ. Επειδή πιστεύουμε ακράδαντα πως οι απολαυστικές εμπειρίες πρέπει να συνοδεύονται και από αισθητικές συγκινήσεις, προσπαθούμε να εμπλουτίζουμε, όσο μας το επιτρέπουν και οι τρέχουσες διατάξεις του υπουργείου, τον γενικότερο κατάλογο που διαθέτουμε. Μπορεί ακόμη να μην έχουμε οργανώσει ένα πραγματικό διαγωνισμό γαστρονομίας, αλλά έχουμε καθιερώσει έναν ετήσιο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φωτογραφίας για τους εκπαιδευόμενους σεφ όλων των σχολών μαγειρικής που φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οργανώνουμε κάθε χρόνο τη σχετική έκθεση και τη βράβευση των καλυτέρων συμμετοχών. Παράλληλα σχεδιάζουμε τους καταλόγους και τα έντυπα μας, δημιουργούμε - κυριολεκτικά από το μηδέν - νέους εργαστηριακούς χώρους άσκησης, εξωραΐζουμε την κουζίνα μας και τους κοινόχρηστους χώρους, για να έχουμε σίγουρο το κεφάλι μας απέναντι στους κάθε λογής ΕΦΕΤ της γνώσης, συμμετέχουμε τέλος σε διάφορες ελληνικές και ευρωπαϊκές δράσεις που κινούνται στα πλαίσια των ενδιαφερόντων μας.

      Όλα αυτά πηγάζουν από την αγωνία μας να "σπάσουμε", στα μέτρα των δυνατοτήτων μας, τα στενά πλαίσια της κατεστημένης κουζίνας του δικού μας τύπου. Όλοι όσοι αγωνιούμε γι αυτό που ονομάζεται δημώδης μαγειρική της ελληνικής εκπαίδευσης, όσοι αποφασίσαμε ότι υπάρχουν πολλά πράγματα, έξω από τα καθιερωμένα, που μπορούμε να κάνουμε, ξέρουμε πως ο δρόμος είναι μακρύς. Κάτι η δική μας επιθυμία, κάτι το κουράγιο που μας δίνουν φίλοι και συνάδελφοι μέσα και έξω από τη Σχολή, κάτι η συμπαράσταση των γονέων και πάνω από όλα η αίσθηση που μας αφήνει η επαφή με τους μαθητές μας, μας δείχνουν ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.

      Αυτά που απομένουν να γίνουν είναι ασφαλώς περισσότερα από αυτά που έγιναν ως τώρα, αλλά αυτό δεν μπορεί να μας τρομάξει. Ξέρουμε τώρα πια ότι δεν είμαστε μόνοι μας σ' αυτή την προσπάθεια. Όλοι όσοι με τον τρόπο τους μας συμπαραστέκονται ας βρουν εδώ μιαν ελάχιστη έκφραση της ευγνωμοσύνης μας.

Γιάννης Μπαφούνης

Επιστροφή

moskovanın şifresiPowered by CMT
© ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ Created & Hosted by
FORTHnet eBusiness Services