Αναζήτηση στο Αρχείο Ανακοινώσεων

2ο ΕΠΑΛ | Δραστηριότητες του 2ου ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024

1) Εγγραφές. Η καλή φήμη του σχολείου από τα προηγούμενα έτη για τις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες,  τα προγράμματα και τις δράσεις που υλοποιεί και κυρίως τα εξαιρετικά αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων, είχε ως  αποτέλεσμα το 2ο  ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου Σχολής να έχει 440 εγγεγραμμένoυς μαθητές, τον μέγιστο αριθμό μαθητών που θα μπορούσε να φιλοξενήσει στις υποδομές του.

2) Αξιολόγηση. Σχεδόν καθολική συμμετοχή καθηγητών της σχολικής μονάδας στον συλλογικό προγραμματισμό και στην Εσωτερική Αξιολόγηση αυτής (48 από τους 50),   με εξαιρετικά αποτελέσματα

3) Αιμοδοσία (Διακοπούλου Ι.). Ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή και στη τρέχουσα χρονιά μαθητών και καθηγητών της σχολικής μονάδας στις προγραμματισμένες δύο αιμοδοσίες της Σχολής. Η συλλογή περισσότερων των 80 μονάδων αίματος, είναι ενδεικτικό της υψηλής τους ευαισθητοποίησης για προσφορά στον συνάνθρωπο. 

4) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις. Υλοποίηση σειράς εκπαιδευτικών επισκέψεων. Όλα τα τμήματα του σχολείου (18), έλαβαν μέρος σε τουλάχιστον μία εκπαιδευτική επίσκεψη

5) Εθνικά προγράμματα (Διακοπούλου Ι). Για χρόνια οι μαθητές επισκέπτονται μουσεία ιδιαίτερης πολιτιστικής αξίας και Περιβαλλοντικά Κέντρα σε τόπους που διαθέτουν ιδιαίτερο φυσικό κάλλος. 

      Συγκεκριμένα εφέτος,

1. Περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο ΚΠΕ Περτουλίου (Ελατόδασος)

2. Πολιτιστικό πρόγραμμα στη Κρήτη (Κνωσός - Αρκάδι)

3. Πολιτιστικό πρόγραμμα στη Βόρεια Ελλάδα (Κατερίνη, Βεργίνα, Θεσσαλονίκη)

6) Ευρωπαϊκά προγράμματα (Δ/νση 2ου ΕΠΑΛ).  

Τη τρέχουσα χρονιά υλοποιήθηκαν 2 ευρωπαϊκά προγράμματα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος  Erasmous+ για,

• 13 μαθητές των Τομέων Πληροφορικής & Ηλεκτρολογίας για 2 εβδομάδες στο Βελιγράδι στο studio της Σέρβικης εταιρείας Crater  στο θέμα web development & video games

• 8 καθηγητές στη Ρώμη για κατάρτιση στη θέμα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στις εγκαταστάσεις του ιταλικού Εκπαιδευτικού Οργανισμού INFOL

• Έχουν λάβει χρηματοδότηση και πρόκειται στο επόμενο διάστημα να υλοποιηθούν δύο ακόμη προγράμματα για,

• 10 καθηγητές στη  Σεβίλλη της Ισπανίας στο θέμα, εφαρμογές της Ρομποτικής στην εκπαίδευση

• 14 μαθητές των Τομέων Πληροφορικής & Ηλεκτρολογίας για 2 εβδομάδες Ρώμη για κατάρτιση σε λογισμικά προσομοίωσης, στις εγκαταστάσεις του ιταλικού Εκπαιδευτικού Οργανισμού INFOL

Αναμένονται αποτελέσματα μετά την Υποβολή 2 προγραμμάτων τον Ιανουάριο 2024

• 14 μαθητές του Τομέα Οικονομίας Διοίκησης για 2 εβδομάδες στη Τενερίφη για κατάρτιση στο τομέα του Τουρισμού

• 10 καθηγητές στη  Σεβίλλη της Ισπανίας στο θέμα, εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση

7) Πολιτιστικές  δράσεις 

• Σκάκι (Αναγνώστου Γ), Για 10ηη συνεχόμενη χρονιά διεξήχθη ο διαγωνισμός σκακιού με τη συμμετοχή 32 μαθητών της σχολικής  μονάδας. Οι  3 καλύτεροι βραβεύτηκαν με μπλουζάκια με το λογότυπο της Σχολής και στον 1ο απενεμήθη κύπελλο. 

• Δύο Θεατρικές παραστάσεις (Στεφάνου Στ, Μπάκα Ε). Το 2ο ΕΠΑΛ είναι πανελλαδικά από τα ελάχιστα ΕΠΑΛ που ασχολούνται με το Θέατρο

• Απονομή μεταλλίων και  βράβευση για 3 μαθητές μας από την Ένωση Ποιητών και Λογοτεχνών 5 Ηπείρων, υπό την αιγίδα του υπουργείου εξωτερικών και συγκεκριμένα του Τμήματος Απόδημου Ελληνισμού για τη  υλοποίηση δράσης για τη μαθητική ποίηση, όταν κατέλαβαν την 1η, 2η και 3η θέση αντίστοιχα (Παπαπαύλου Π).

8) Αθλητικές δράσεις (Λιαρμακόπουλος Β.)

• ΟΙ Αθλητικές δράσεις που υλοποιήθηκαν για τη σχολική χρονιά '23-'24, περιελάμβαναν:

1. Συμμετοχή του 2ου ΕΠΑΛ στο πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου 

2. Συμμετοχή του 2ου ΕΠΑΛ στο πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα καλαθοσφαίρισης.

3. Συμμετοχή του 2ου ΕΠΑΛ στο πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα κλασσικού αθλητισμού με κατάκτηση της 2ης θέσης στα 3000 μ. κοριτσιών και της 3ης θέσης στα 200μ. αγοριών .

4. Συμμετοχή του 2ου ΕΠΑΛ στο πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα σκοποβολής.

5. Εσωτερικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου 5x5 για όλο το Β' τετράμηνο.

6. Εσωτερικό πρωτάθλημα καλαθοσφαίρισης 3x3.

7 Εσωτερικό πρωτάθλημα βόλεϊ.

8. Εσωτερικό τουρνουά επιτραπέζιας αντισφαίρισης.

9) Δράσεις καθηγητών του Τομέα Πληροφορικής (Μαρτίνης Σ, Θεοδώρου Α., Αναγνώστου Γ)

Οι μαθητές του τομέα της Πληροφορικής της Γ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν για 5η συνεχόμενη χρονιά στον θεσμό «Ώρα του κώδικα» (Hour of code) που υλοποιείται σε πάνω από 180 χώρες. Πρόκειται για έναν θεσμό που ξεκίνησε πριν 11 χρόνια και σχεδιάστηκε για να απομυθοποιήσει την έννοια του προγραμματισμού και να δείξει ότι ο καθένας μπορεί να μάθει τα βασικά και να διευρύνει τη συμμετοχή του στον τομέα της επιστήμης της Πληροφορικής. Οι φετινές ενέργειες αποτελούσαν συνεργατικές δράσεις με δυσπρόσιτο σχολείο της Ελλάδας (ΕΠΑΛ Οινουσσών). 

Την εβδομάδα από 5 μέχρι 9 Φεβρουαρίου 2024 με αφορμή την  «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου» (6 Φεβρουαρίου) οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής και των δύο τάξεων (Β΄ και Γ΄) συμμετείχαν σε δράσεις που αφορούν την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας οι μαθητές είδαν ταινίες και ντοκιμαντέρ, συζήτησαν, κατέθεσαν προσωπικές εμπειρίες και βιώματα και προβληματίστηκαν για τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης. Οι περισσότερες από τις δράσεις σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με το ΕΠΑΛ Οινουσσών.

Στα πλαίσια της ίδρυσης και της λειτουργίας του Εργαστηρίου Τρισδιάστατης Εκτύπωσης (3D LAB) στο σχολείο μας, η ομάδα των εκπαιδευτικών που ασχολείται με το σχεδιασμό και την εκτύπωση τρισδιάστατων αντικειμένων  σε συνεννόηση με την Διεύθυνση του Σχολείου σχεδίασε και  στη συνέχεια εκτύπωσε  πινακίδες με το λογότυπο της σχολής και τον αριθμό της αίθουσας,  τοποθέτησε αυτές στις πόρτες των αιθουσών διδασκαλίας με σκοπό να καθίστανται πιο ευδιάκριτες από τους μαθητές διευκολύνοντας και με αυτό το τρόπο τη λειτουργία του σχολείου. Συνέχεια της παραπάνω δράσης είναι η  σχεδίαση  και  η εκτύπωση  των αντίστοιχων μπρελόκ για τα κλειδιά των αιθουσών. Το σημαντικό δεν είναι μόνο η παραγωγή λειτουργικών μικροαντικειμένων, αλλά η εμπλοκή και μαθητών στη σχεδίαση και στον προγραμματισμό ενός 3D εκτυπωτή

10) Δράσεις καθηγητών του Τομέα Ηλεκτρολογίας -  Ηλεκτρονικής (Μιχαηλίδης Π, Αναγνώστου Γ, Αντωνόπουλος Α, Γαλάνης Κ, Καραβάνας Κ, Βίγλατζης Α) 

Στα πλαίσια του σχεδιασμού και της οργάνωσης δράσεων με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα:

Συμμετοχή και εφέτος στην Οργανωτική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας Αθλητισμού & Θρησκευμάτων του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Δεξιοτήτων (WorldSkills Europe), για τον επερχόμενο διαγωνισμό το 2025 στο Χέρνινγκ (Herning) της Δανίας, όπου επανεντάξαμε τη δεξιότητα (Skill) των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων (Electrical Installations) και κατά συνέπεια το 2ο ΕΠΑ.Λ. της Σ.Δ.Σ.Τ.Ε. Προσπάθεια για την ένταξη  και άλλων ειδικοτήτων, ώστε να ενισχυθεί η Τ.Ε.Ε. και η Κατάρτιση και να αυξηθεί η συμμετοχή των εκπαιδευομένων και των εκπαιδευτικών. 

Ενεργή συμμετοχή στην 3η Διεθνή Έκθεση AscenTec - Τεχνολογίες Ανελκυστήρων με θέμα: “Το σήμερα και το αύριο στην επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση.” 

Συμμετοχή στη Δράση «από την ιδέα στην πράξη: μαθητές σε δράση για το κλίμα» που υλοποιήθηκε με το “WWF Ελλάς” και το 2ο ΕΠΑΛ είναι το μοναδικό στην Ελλάδα, που έλαβε  Έπαινο “Επιστημονικής Τεκμηρίωσης”. 

Κατ΄ ιδίαν συναντήσεις στο Ε.Μ.Π. με τους κ.κ. Καθηγητές Κορρέ Γεώργιο του Τομέα “Ηλεκτρικής Ισχύος” και Γκόνο Ιωάννη του Τομέα “Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων” και με αρκετούς συνεργάτες τους με σκοπό την αναβάθμιση των Γνώσεων, Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων των συναδέλφων με απώτερο αποδέκτη τους μαθητές μας 

Συνέχιση της προσπάθειας για την ένταξη του 2ου ΕΠΑΛ σε δράσεις της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α, σχετικά με τα καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία διδασκαλίας: 

Στο πλαίσιο της επίτευξης της βέλτιστης διδασκαλίας μέσω καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων επιδίωξη για επιπλέον δωρεές προς τα εργαστήρια των ανελκυστήρων, Αυτοματισμών κι Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων. 

Υποβολή συγκεκριμένα σχέδια τοποθέτησης του εξοπλισμού, στο πλαίσιο της τοποθέτησης των διαδραστικών πινάκων και προς  αποφυγή αστοχιών και ζημιών στους εργαστηριακούς χώρους κατά την τοποθέτηση τους. 

Συνεργασία μεταξύ όλων των  εκπαιδευτικών του Τομέα για τον προγραμματισμό των διαδικασιών αξιολόγησης των μαθητών. 

 Πραγματοποίηση  τουλάχιστον μιας συνάντησης εργασίας με εκπαιδευτικούς το μήνα, στο πλαίσιο των προκαθορισμένων καθηκόντων,  καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, αξιοποιώντας με τον τρόπο αυτό τους ενδοσχολικούς εκπαιδευτικούς πόρους. 

11) Μαθητεία (Βίγλατζης Α, Τσιαμάκη Α.). Πραγματοποίηση για μια ακόμη χρονιά του μεταλυκειακού έτους – Τάξη μαθητείας. Το 2ο ΕΠΑΛ είναι από τα ελάχιστα ΕΠΑΛ πανελλαδικά  που υλοποιούν Μαθητεία και μάλιστα σε 2 ειδικότητες.

Α)  για την ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, εγκαταστάσεων δικτύων και τηλεπικοινωνιών 

Β) Και από εφέτος για πρώτη φορά για την ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων και δικτύων

12) Συμμετοχή  Διεύθυνσης του σχολείου στο  συνέδριο και στην έκθεση για την Εκπαίδευση που έλαβε χώρα στο Ζάππειο τον Μάιο του  ΄24

13) Πανελλήνιες Εξετάσεις

Το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας είναι από τα μεγαλύτερα σε πανελλαδικό επίπεδο (65%).

Συμπερασματικά

Το 2ο ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου η μοναδική σχολική μονάδα της Αττικής που διαθέτει Χάρτη Κινητικότητας, αυτό που λέμε σήμερα Χάρτη διαπίστευσης και λόγω αυτού έχουμε τη δυνατότητα να υλοποιούμε και μαζί με το 2ο ΕΠΑΛ όλη η Σιβιτανίδειος σε αυτό το  πλήθος, προγράμματα Erasmus+

Επίσης από τα ελάχιστα  σχολεία (ΓΕΛ & ΕΠΑΛ) σε πανελλαδικό επίπεδο που,

● Υλοποίησε 2 ευρωπαϊκά προγράμματα, έχει εγκεκριμένα 2 ακόμη ευρωπαϊκά προγράμματα και αναμένονται αποτελέσματα μετά την υποβολή δύο ακόμη προγραμμάτων  για το επόμενο σχολικό έτος 

● Πραγματοποίησε για ακόμη μια χρονιά  τρείς διαφορετικές περιβαλλοντικές  και πολιτιστικές δράσεις την ίδια σχολική χρονιά (Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου, Κνωσσός, Βεργίνα)

● Υλοποίησε περισσότερες των 30 εκπαιδευτικών επισκέψεων

● Χάρη στη καλή του φήμη, αύξησε τα τελευταία 2 έτη, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 25% τον αριθμό των μαθητών του, όταν σε όλα τα σχολεία σε πανελλαδικό επίπεδο παρατηρείται μείωση

● Πραγματοποιεί  σε ετήσια βάση κοινωνική δράση (αιμοδοσία) 

● Έχει  διαρκή συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως  ΕΜΠ και η ΑΣΠΑΙΤΕ.

● Διαθέτει καθηγητές που δεν περιορίζονται στα τυπικά υπηρεσιακά τους καθήκοντα, γιατί είναι πραγματικοί λειτουργοί